Публична лекция "Дизайнът - стратегия за развитие на конкурентна икономика"
На 14 октомври от 14.00 ч. в Института по интелектуална собственост и технологичен трансфер (ИИСТТ) на Университета за национално и световно стопанство се проведе публична лекция на акад. проф. диз. Сашо Драганов на тема "Дизайнът - стратегия за развитие на конкурентна икономика". Проф. Драганов е хабилитиран професор в Технически университет – София, академик в „Българска академия за наука и изкуства“, академик в „Международна академия на обединените българи“, специалист с дългогодишна практика.
Акад. проф. диз. Сашо Драганов
Директорът на Института по интелектуална собственост и технологичен трансфер д-р Иван Начев представи проф. Драганов пред аудиторията, като постави фокус върху неговия богат професионален опит като научен сътрудник в „Централен институт за играчки“ в гр. Зонеберг, преподавател в специалността към Висшето училище по Индустриален дизайн, „Burg Giebichenstein“, Halle Saale, Германия; дизайнер в студиото за микроелектроника в „Централен институт за промишлена естетика“ – София; главен дизайнер в „Център за внедряване в промишлеността“ към „Българска индустриална стопанска асоциация - БИСА“ – София; главен дизайнер в обединение „Микропроцесорни системи“ – Правец и като дизайнер на свободна практика.
Д-р Иван Начев, в.и.д. директор на ИИСТТ
В презентацията си проф. Драганов обърна внимание на значението на дизайна за обществото и икономическото развитие на иновационно успешните държави. Той отчете необходимостта от по-голяма държавна ангажираност по въпросите на иновационното развитие и мястото на дизайна в него чрез разработване на ясна стратегия. Предоставиха се примери за добри практики в държави от Европа, Северна Америка и Азия, в които науката и практиката в областта на дизайна заемат ключово значение, както в национални стратегически документи, така и чрез създаването на специализирани институции.
Конферентна зала на ИИСТТ
Проф. Драганов представи редица примери за успешни български дизайни намерили своята реализация в частния сектор в България, както и в развити европейски икономики. На аудиторията бяха показани и различни дизайни целящи да илюстрират процеса на дизайн на продукт.