В ИИСТТ се проведе учебно-научен семинар за докторанти
Проф. Маркова отбеляза, че в защитените дисертации в 33-годишната история на катедрата е прилаган системен подход към интелектуалната собственост, с поставяне на фокус върху обектите на системата като икономически значим ресурс на бизнеса, като бизнес фактор за конкурентоспособност. Сред някои от дисертационните трудове защитени в катедрата са: Дизайнът като интелектуална собственост и фирмена стратегия; Особености в рекламата на продукти, съдържащи обекти на интелектуална собственост; Управление на интелектуалната собственост върху музикални произведения в пазарна среда; Интелектуалната собственост в електронния бизнес и стратегия за управлението; Нелоялна конкуренция и стратегии за противодействие и други.
Проф. Маркова обърна внимание на основните елементи на дисертационния труд и процеса по разработването му – формулирането на изследователска матрица (обект, предмет, цел, задачи) и техните особености; запознаване с литературата по проблема; запознаване с различни научни гледни точки; извършване на анализ и синтез от страна на докторанта под ръководството на неговия научен ръководител.
Дисертационните трудове в катедрата следва да разглеждат неидентифициран досега управленски проблем; да идентифицират неговата същност като интелектуална собственост; да има ясен авторски принос в сравнение с конвенционалните разбирания; да поставят върху интелектуалната собственост като обекти и икономически аспекти; да оптимизират съществуващите модели и практики.
Проф. Маркова отбеляза, че Катедрата е единственото акредитирано звено за обучение по интелектуална собственост с учебна програма за обучение в 4 годишен академичен период.
Научният секретар на катедрата д-р Полина Стоянова представи на аудиторията основни положения от организационно- процедурен характер в хода на реализация на обучението в ОНС "Доктор". Аудиторията обсъди въпроси свързани с организацията докторските програми на Института, публикационната активност на докторантите и изразиха желание за постигане на организиране на периодични учебно-научни семинари, на които да могат да се обсъждат разглежданите и нововъзникнали въпроси.