Кръгла маса „Изграждане на устойчиви бизнес модели за публикуване в интернет“
Разглеждате снимки от Кръгла маса „Изграждане на устойчиви бизнес модели за публикуване в интернет“
Вижте пълен текст на Кръгла маса „Изграждане на устойчиви бизнес модели за публикуване в интернет“
На откриването му присъстваха проф. д.ик.н. Стати Статев, ректор на УНСС, доц. д-р Владя Борисова, ръководител на катедра „Творчески индустрии и интелектуална собственост“, Марчин Олендър, ръководител „Обществена политика и връзки с правителствата в Централна и Източна Европа“ – Гугъл, Георги Дамянов, директор на дирекция „Авторско право и сродните му права“ в Министерството на културата, Мехти Меликов, изпълнителен директор на Съюза на издателите в България, проф. д-р Станка Тонкова, председател на УС на Българска асоциация за регионални изследвания, д-р Юлиана Томова, издател и съветник към политическия кабинет на министър-председателя по културата, Станимир Въгленов, директор на дирекция „Онлайн проекти“, Медийна група България Холдинг, Любомира Николова, началник на отдел “Продажби”, информационна агенция и радио “Фокус”, Жюстин Томс, мениджър бизнес развитие уеб-агенция ABC Design & Communication, Стояна Георгиева, основател и главен редактор на Медиапул, Стамен Гърбелов, директор на дирекция “Нелоялна конкуренция и злоупотреба с по-силна позиция при договаряне“, Комисия за защита на конкуренцията, Явор Колев началник на отдел „Трансгранична престъпност“, ГДБОП-МВР, гл. ас. д-р Николай Крушков, началник кабинет, Министерство на вътрешните работи, експерт по корпоративна и национална сигурност, Александър Ангелов, съучредител и управител на Центъра за творческо обучение, преподаватели от университета, представители на правителствени и неправителствени организации, журналисти и др.
Ректорът благодари на чуждестранните участници, както и на представителите на правителствените и неправителствените организации и бизнеса, които покриват в национален мащаб почти всички структури, които имат пряко отношение към тази изключителна проблематика. През последните години виждаме как издателската индустрия все повече се надига и увеличава своето присъствие спрямо другите индустрии, посочи проф. Статев. Според него това генерира нови бизнес модели за разпространение на печатни и електронни издания в непознати досега форми и трябва да се оцени тяхната икономическа значимост.
Проф. Статев специално изтъкна ролята на проф. д-р Борислав Борисов, почетен ректор на УНСС и почетен професор на университета, за създаването на катедра „Творчески индустрии и интелектуална собственост“ и специалността „Интелектуална собственост“ преди повече от четвърт век.
Издателската индустрия е една от най-бързо развиващите се, тя е сред тези, които участват във формирането на БВП, ДДС, заетостта и роялти трансфери с лицензионни сделки, посочи доц. Борисова. Тя е на трето място след рекламната и софтуерната индустрия, но е важна защото формира т.нар. националното писмено културно наследство на страната ни.
През последните години издателската индустрия претърпя изключително голяма динамика, наложена й от развитието на технологиите, посочи доц. Борисова. Дигиталният пазар и дигиталната среда предизвикаха формиране на нови субекти, на нови платформи за използване и разпространение, на нови бизнес модели. Тези въпроси ни провокираха да организираме днешната кръгла маса. Освен да изясним статута на издателя, добре би било да дискутираме и дали системата на авторското право отговаря на всички нови технологии, очерта проблемните въпроси ръководителят на катедрата.